piątek, 8 lipca 2011

Pan Magister


Około dwóch tygodni temu Boski Marian obronił tytuł magistra! :) Z tej okazji postanowiłam mu upiec tort, jednak był to przeddzień naszego wakacyjnego wyjazdu i mieliśmy mnóstwo spraw na mieście. Zamiast tortu stworzyłam więc te małe cudeńka. Skorzystałam ze swojego przepisu, jednak zamiast jabłek użyłam 30 g truskawek. Ponadto, zamiast rozbijania ręcznego kawałków czekolady zakupiłam draże czekoladowe do robienia polewy. Są one miękkie i nawet po ostygnięciu muffinek świetnie smakują! Do ozdobienia moich wypieków użyłam zielonej masy cukierniczej. Wystarczy ją lekko ocieplić w garnuszku, rozwałkować na blacie i można tworzyć. Wedle pomocnej książki kucharskiej „Cupcakes” wydanej przez Hamlyn’a, przed pokryciem muffinek masą cukrową wysmarowałam ich górę truskawkowym dżemem.

Poniżej podaję przepis na bardzo smaczny krem waniliowy, którym z łatwością można ozdobić i przyprawić do smaku muffinki. Ja dodatkowo wyłożyłam na nim moje mini indeksy (masa cukiernicza + pisak czekoladowy) oraz kuleczki (masa cukiernicza). Przepis na krem zaczerpnęłam z wyżej wymienionej książki.

Składniki:

150g masła

250g cukru pudru

1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

2 łyżeczki ciepłej wody

Masło i cukier puder miksujemy aż do uzyskania jednolitej masy. Dodajemy ekstrakt waniliowy i wodę, dalej miksując. Krem gotowy! Można dodać do niego 2 łyżeczki kakao jeśli chcemy, by był czekoladowy. Cytrusowy krem uzyskamy, gdy dodamy do niego na koniec drobno startą skórkę pomarańczy lub cytryny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz